Frequently Asked Questions

How big is the moving truck?

Typically we use 7,5 tons moving trucks in the international traffic in Europe. In case the volume requires, we can easily switch to a truck of 12 or 40 tons with the capacity of 50 or 85 cbm.


Van vámkezelés is?

Az Európai Unió-hoz való csatlakozás nagyon megkönnyítette az életünket. A vámkezelést mégsem tudjuk teljesen elfelejteni, mert az EU-n kívüli forgalomban a szállítmányoknak továbbra is át kell esniük a vámkezelés eljárásán. Ezt azonban mi intézzük el megbízásod alapján. A szükséges okmányokról kollégáink pontos tájékoztatást adnak.


Csomagolnak is? Mit csomagoljak én?

Ha úgy kéri, elvégezzük a teljes ki- és becsomagolást, de arra is van mód, hogy Ön csomagoljon össze. Ilyenkor azt javasoljuk, hogy csak azoknak a tárgyaknak a csomagolását végezze maga, amelyek nem érzékenyek vagy törékenyek — például ruhaneműk —, a többit bízza hozzáértő kollégáinkra. A költöztetési biztosítás több káreseményre térít, ha professzionális a csomagolás.

 

Külföldön is az EuroMove végzi a csomagolást és a szállítást?

Az, hogy magyar kollégáink személyesen háztól házig végzik-e a költöztetést, az ártól és a távolságtól függ. Általában igaz, hogy ha van helyben költöztető kolléga, mindig gazdaságosabb a helyiek szolgáltatásait igénybe venni. Ha igényt tart rá, természetesen megoldjuk, hogy ismerős arcokkal találkozzon mindkét oldalon.


Hogyan spórolhatok a költözés költségein?

A költözés költségeit úgy tudja csökkenteni, ha egyes mozzanatait maga végzed el. Ez lehet a becsomagolás, a kicsomagolás vagy akár a rakodás. A csomagolás átvállalásakor azonban vegye figyelembe, hogy a biztosító a nem professzionális csomagolás miatt ilyenkor csak korlátozott kockázatra térít.


Személyautómat hogy viszik: kocsin vagy „lábon”? Én vezessem vagy önök vezetik?

A személygépkocsik szállítása is része a költözésnek. Ilyenkor az autó megfelelő rögzítéssel teherautóra vagy konténerbe kerül. Az autó lábon történő vezetését felelősségi okokból nem vállaljuk. Tengeren túli szállitásnál van mód lábon történő un. ro-ro szállításra, amikor a hajóba lábon kerül be az auto, éppen úgy mint egy kompba. Ez csak meghatározott kikötők között működik.


Mi a helyzet az élelmiszerek szállításával?

Ha másik országba költözik, általában nem javasoljuk semmiféle élelmiszer szállítását. (Európán belül egyébként szárított élelmiszerek és konzervek szállítása megengedett.) Szeszesitalok tekintetében vámkorlátozás van még az EU-n belül is. Egyes országok, mint pl. az USA szigorú vámelőírásokkal tiltják az élelmiszerek bevitelét.


Dobozokat is hoznak?

Ha úgy kéri, elvégezzük a teljes ki- és becsomagolást, de arra is van mód, hogy Ön csomagoljon össze. Ilyenkor azt javasoljuk, hogy csak azoknak a tárgyaknak a csomagolását végezze maga, amelyek nem érzékenyek vagy törékenyek — például ruhaneműk —, a többit bízza hozzáértő kollégáinkra. A költöztetési biztosítás több káreseményre térít, ha professzionális a csomagolás.

 

Elő kell készítenem, amit szállíttatni szeretnék?

Ha csomagolást is rendel, de csak a lakásának egy része költözik, javasoljuk, hogy a költöző ingóságokat előre különítse el, a bútorokat pedig jelölje meg (erre nagyon alkalmasak a különféle színű Post It cetlik), nehogy a lakásban maradó dolgok összekeveredjenek az elszállítandó ingóságokkal. Ha a lakása teljes tartalma költözik, nincs szükség előkészítésre: kollégáink minden helyiségben a szekrények tartalmának dobozolásával kezdik a munkát.


Kivel is tartom a kapcsolatot?

Irodánkban egyetlen kolléga foglalkozik az Ön költözésével. Ő az, aki valamennyi kérdésre valaszt ad, akihez minden kérésével fordulhat. A helyszínen a költöztető csoportot vezető kollégához a csomagolással kapcsolatos kérdéseivel is fordulhat (például a csomagolás sorrendje vagy egyéb különleges kérések). Ha ez érinti a megbízásában szereplő feltételeket, kollégáink egyeztetnek egymással és Önnel is. A szállítmány kiszállítását végső rendeltetési helyére megadott külföldi partnerünkkel tudja egyeztetni. Az ő pontos elérhetőségét EuroMove-os kollégáinktól kapja meg.


When can you start packing?

We can start the move with the possible shortest notice depending on our availability. This is short in the low season and longer during summertime and around Christmas. Please take into account that the formalities, signing the contract, making the payment takes a few days to complete. 

 


Költöztési ajánlatok beszerzése és összehasonlítása

Javasoljuk, hogy legalább 3 költöztető cégtől szerezzen be ajánlatot. Így ellenőrizhetővé válnak az árak. Nem javasoljuk azonban azt, hogy különféle szintű szolgáltatóktól beszerzett ajánlatokat hasonlítsa össze. Az árak ugyanis nem tükrözik a minőségi különbségeket. Ha Önnekaz áron túl a megbízhatóság és pontosság is fontos, azt a céget válassua, aki pontos és megbízható az ajánlatadásban és a kommunikációban is. Ügyeljen arra is, hogy ne csak a megjelölt árat nézze, hanem az árhoz tartozó szolgáltatást is. A cégek különféle módon állítják össze a kalkulációt: van, aki bizonyos költségeket nem épít be az összárba, hanem utólag számítja fel. Mások komplett árat adnak, és utólag már nem számláznak semmit. Mi is ezt a gyakorlatot követjük: véleményünk szerint fontos, hogy egy ilyen nagy változásnál, amit egy költözés jelent, legyen egy fix pont az életében...


Részrakomány vagy komplett szállítmány?

Európán belül a leggyakrabban előforduló helyekre ingóságait szállíthatjuk önálló rakományként, vagy más szállítmányokkal együtt. Ha csak Ön fizeti a fuvarköltséget, az ár magasabb lesz. Ha van ideje várni egy kicsit, anyagilag is jobban jár. (A konkrét szállítási időt kollégáink megadják. Ajánlatot is kérhet mindkét esetre, és akkor jól láthatja a különbséget.) Ha több ügyfelünk ingóságai utaznak együtt, nagyon lelkiismeretesen ügyelünk arra, hogy a szállítmányok ne keveredjenek. (Ezért is fontos a pontos csomaglista, mert a föl- és lerakodás is annak alapján történik.)


I need to store my household goods

While you are on holiday before arrival to your destination, your household goods can wait for you either in our or our partner’s warehouse. If you need a place to keep your effects during construction works or you sell your apartment, we can keep your personal effects even for a longer period. The total storage rate consists of two parts: one part is what we charge by the time (weekly or monthly) and the other fragment is the handling fee when our crew moves your goods within the warehouse.


Miért időigényes az ajánlatkészítés?

A költözés bonyolult logisztikai feladat és több közreműkődő partnerünktől nekünk is ajánlatot kell kérnünk. (Ez kizárólag e-mailben, tehát a lehető leggyorsabb módon történik.) Ha tengerentúli a munka, még az időeltolódás is közbeszól és további időt vesz el. A költözés bonyolultságától függően azonban általában 3-6 nap alatt elküldjük ajánlatunkat.


Hétvégén is dolgoznak?

Lehetőség van hétvégi munkavégzésre is, ilyenkor azonban hétvégi pótdíjat számítunk föl.


Mit tegyek, ha nem tartózkodom otthon, amikor a szállítmány megérkezik?

Ebben az esetben vagy bízzon meg valakit, aki beengedi kollégáinkat a lakásba, vagy kérje olyan időben a kiszállítást, ami Önnek is jó. A kért időpontig szállítmánya raktárunkban várja majd a kiszállítást.


Who drives the removal truck?

The moving truck is driven by one of our colleagues who also takes part in the packing and loading. Legally the driver is responsible for the proper loading and fixing the load. 


Where can I get professional and legal help?

Euromove operates to professional standards. We are fully bonded members of MAKÖSZ (Association of Hungarian Movers) which is the leading professional and regulatory body in Hungary.


Mi a garancia arra, hogy épségben érkeznek meg a dolgaim és nem törik össze, nem tűnik el semmi?

Ingóságait a lehetséges legnagyobb elővigyázattal kezeljük. Hosszú évek alatt kipróbált, megbízható munkatársakkal dolgozunk, akiknek hozzáértése garantálja a pontos, alapos munkát. Ha mégis történik valami baj, ott a biztosítás, ami az esetleges károkat a megkötött feltételek szerint megtéríti.


Hogyan történik a szállítás (repülővel, konténerben, konténerben faládázva, dobozos teherautóval)?

A szállítás módját a sürgősség és a földrajzi távolság határozza meg. Tengerentúlra nagyobb mennyiséget (15 köbméter felett) konténerben, kisebb mennyiséget (15 köbméter alatt) gyűjtőkonténerben faládázva, még kisebb mennyiséget légi úton szállítunk.


Mit fedez a költöztetési biztosítás?

A költöztetésre érvényes speciális biztosítás, nem szállítmánybiztosítás. Annyiban különböznek, hogy ennél a professzionális csomagolás mellett keletkező sérüléseket is érvényesítheti, ha azok a szállítás alatt keletkeztek. A szállítmánybiztosítás kizárólag a szállítás során — az útközben — keletkezett károkat (közlekedési baleset stb.) fedezi.


Vállalják-e a bútor helyrerakását és összeszerelését; falfúrást, egyéb szerelést intéznek-e?

A komplett költöztetési szolgáltatás azt takarja, hogy ingóságait olyan állapotban fogja megtalálni a leendő lakóhelyén, amilyenben a régi lakhelyénn voltak. Ennek kapcsán az összes felmerülő kérését teljesíteni tudjuk. Ez tehát azt jelenti, hogy az összes szerelési és csatlakoztatási feladatot el tudjuk vállalni. Speciális szakképzettséget igénylő kérésekhez (antennaszerelés, villanyszerelés, takarítás, számítógép üzembe helyezése) megfelelő szakembert küldünk.


Why is it important to book a move with a member of any professional association?

We are proud members of several associations specialized in international moving. Professional associations like  FIDI, IAM, EURA and MAKÖSZ have strict and standardized rules how members should handle the relocation processes that are yearly monitored by Ernst & Young, Belgium. Members are required to hold comprehensive professional liability insurance and also unique moving insurance to cover against claims for damages and errors. On top, the quality requirements cover every aspect of the administration and performance of an international removal; they take into account every facet of a moving company's services: among many others the physical and administrative procedures, staff employment and training, vehicle and warehouse and all facilities maintenance.


Miért van szükségem költöztető cégre? Mi a különbség a költöztető és a szállítmányozó között?

A költözés több, mint egyszerű szállítás. A szállítmányozás tárgya kereskedelmi áru, míg költözéskor az Ön értékes ingóságait szállítjuk. A kereskedelmi áru kezelése, rakodása targoncával történik. Ingóságainak kezelése sokkal nagyobb figyelmet és pontosságot igényel. Ez kezdődik a profi csomagolásnál, majd folytatódik a szakszerű kézi rakodásnál, ahol nagyon fontos, hogy a tárgyak megfelelő sorrendben legyenek elhelyezve és szilárdan legyenek rögzítve. A kamion indítása és érkezése is pontos időben történik, és mindvégig nyomon követjük az útját. Fontos tudnia, hogy ha költöztető céggel dolgoztat, ingóságai nem keverednek a kamionban különféle kereskedelmi áruval, mely higiéniai szempontból igen fontos.


Szükségem van a biztosításra?

Igen. A legjobb szándék és szakértelem mellett is előfordulhat baleset. Másrészt a bútorokat nem arra tervezik, hogy több alkalommal szétszereljék őket, vagy éppen szétszerelés nélkül elviseljék a szállítással járó viszontagságokat — akármilyen alaposan be vannak csomagolva. Baj esetén is csak akkor nyerheti vissza ingóságaid értékét, ha a biztosítás megkötésekor részletes leírást és értékmegjelölést adott melléjük.


Ablakon át is lehet rakodni (mert szerintem nem fér be az ajtón)?

Igen, az ingatlan adottságainak függvényében erre is van lehetőség. Ilyenkor külső liftet használunk.


Shall I offer drink or food for the crew?

Our colleagues do not expect anything to be offered, but they are grateful if they get a glass of water as they do hard physical work.


A páralecsapódás okoz-e kárt a bútoraimban?

Környezetvédelmi okokból és a páralecsapódás elkerülése érdekében előszeretettel használunk speciális, többrétegő paplanpapírt. Ha fóliázunk is, speciális papírral bevont fóliát alkalmazunk. Tengerentúli költözések esetén, ha a szállítmány átlépi az Egyenlítőt, számítani kell páralecsapódásra. Ilyenkor speciális eszközöket helyezünk el a konténerben, amelyek összegyűjtik a vizet és így nem az ingóságok nedvesednek.


Mennyibe kerül a költözésem? Miért nem tudunk egységárat mondani?

A költöztetés ára függ a mennyiségtől, a célállomástól és rendeltetési helytől, valamint a szolgáltatás tartalmától. A kisebb szállítmányok fajlagosan többe, a nagyok kevesebbe kerülnek. Ha csomagolást is kér, magasabb az ár, ha viszont esetleg még a rakodást is Ön végzi, sokkal alacsonyabb. Tehát az ár minden alkalommal külön kalkuláció során alakul ki, ezért nem tudunk egységárakat mondani. Emiatt javasoljuk, hogy kérdőívünk kitöltésével adjon meg minden adatot. Így ki tudjuk dolgozni az Ön részletes árajánlatát. Mivel a költözés szezonális jellegű, az árat a költözés időpontja is befolyásolja. A legkeresettebbek a nyári hónapok, valamint a karácsony előtti és utáni időszak. Ha ezen időszakok valamelyikéhez van kötve, javasoljuk, hogy jó előre tervezzen! Ha csak munkaerőt kér belföldi helyi költözéshez, természetesen óradíjban is elszámolhatunk. Ilyenkor a csomagolóanyagot külön árlista szerint számítjuk fel.


Szükség van-e behajtási engedélyre?

Budapest belterületén és a legtöbb nagyvárosban a nemzetközi forgalomban futó teherautók nem közlekedhetnek. Itt két mód van a költöztetés lebonyolítására. Legjellemzőbb, hogy az ingóságot kisebb, 3,5 tonnás teherautóra rakjuk át, amelyre nem érvényes a behajtási korlátozás. (Ilyenkor ha szükséges, a kiszállítás több menetben történik.) A másik módszer, hogy behajtási engedélyt igénylünk a nagyobb teherautóra (ennek átfutása 6-8 nap). Ebben az esetben azonban az amúgy sem egyszerű parkolási problémával és költségekkel még szembe kell nézni.


A növényeim túlélik-e a költözést?

A növények szállítása kényes dolog. Tudnia kell, hogy csak az Ön kockázatára vállaljuk. Ha az időjárási viszonyok jók, általában túlélik az utat. Mi azt vállaljuk, hogy a költözés ideje alatt — a raktárban és útközben is — locsoljuk őket.


Leveszik-e a kollégák a cipőjüket a költözés során?

Ha igényli, erre is van mód. Használunk olyan fóliát, amellyel letakarva a padlót nem okozunk sérülést az új burkolaton. Jelezze kollégáinknak, ha ilyen igénye van!


Mit tartalmaz a háztól házig költözés?

Háztól házig költözés alatt azt értjük, hogy ingóságait elszállítjuk a jelenlegi lakásából a leendő lakásába. Ezen belül különféle szolgáltatásokat kérhet, beleértve a teljes ki- és becsomagolást — de ennél kevesebb szolgáltatásban is megállapodhatunk.

 

Mennyi ideig tart a csomagolás és a szállítás?

A csomagolás ideje a becsomagolandó mennyiségtől függ. Ha nagy lakásból költözik, eltarthat 4-5 napig is. Ha több ember csomagol, hamarabb végeznek. De az is lehet, hogy kevés a hely és ezért kevesebb ember fér el a lakásában. A szállítás ideje Európán belül attól függ, hogy a szállítmány önálló rakományként utazik-e, vagy más szállítmányokkal együtt indul útnak. Az első esetben a költségek magasabbak. Ha van ideje várni egy kicsit, anyagilag is jobban jár. A konkrét szállítási időt kollégáink megadják. Ajánlatot is kérhet mindkét esetre, és akkor jól láthatja a különbséget.

 

Kutya, macska mehet-e?

Házi kedveceit is megviseli a helyváltoztatás, ezért érdemes külön figyelmet szentelni nekik. Lehet őket szállítani légi úton. Ilyenkor tudjuk biztosítani a szállítódobozt, és beszerezzük az orvosi igazolásokat is. Az állatútlevél beszerzését azonban Önre hagyjuk. Ne feledkezzen meg arról, hogy hamarosan chipbeültetés is szükséges lesz majd az azonosításukhoz! Teherautóban nem tudjuk vállalni kedvecei szállítását. A csomagtérben utazniuk nem biztonságos, mivel pedig a gépkocsivezető kemény munkát végez útközben, ő sem tud rájuk figyelni. Az útközbeni kötelező pihenő alatt pedig neki kell kipihennie az út fáradalmait, hogy másnap biztonságosan tudja eljuttatni rakományát a célhoz.


@email
+36   1 382 0990
+36 30 860 0707